CONTES TREBALLATS A CLASSE
EL CARTER JOLIU
Autor: Allan Ahlberg i Janet Ahlberg
Sinopsis: Una deliciosa saca de correus amb cartes de debò adreçades a coneguts personatges perquè les obris i les llegeixis. Dins del sobre adreçat als tres ossets hi trobaràs una nota de la Rinxols d'or demanant disculpes. Hi ha una circular per a la bruixa, una targeta postal per al gegant i moltes coses més.
ISBN: 9788423332311
Lloc d'edició: Barcelona
Editorial: Destino
Any d'edició: 1996
EL LEÓN QUE NO SABIA ESCRIBIR
Autor: Martin Baltscheit
Sinopsis: El lleó no sap escriure, però això no l'importa ja que ell pot rugir i ensenyar els seus ullals i no necessita més. Però un dia coneix a una lleona molt bonica llegint un llibre. A una dama així no se la pot besar sense més, se li ha d'escriure una carta d'amor. Així doncs, el lleó va demanant que escriguin per ell al mico, al hipopòtam, al escarabat... Però el resultat no es el que espera. Perd la paciència i rugeix a la selva com escriuria ell si ho sabes fer.
ISBN: 9788496646032
Lloc d'edició: Salamanca
Editorial: Loguez
Any d'edició: 2006
LUNA
Autor: Antonio Rubio
Sinopsis: Poema visual recitable, a base de dibuixos rimats i ritmats. La lluna i el sol, tan llunyans i pròxims, es disposen com a versos i tornada en l'espai d'una pàgina.
ISBN: ISBN 978-84-933759-7-3
Lloc d'edició: Andalusia
Editorial: Kalandraka
Any d'edició: 2005
https://www.youtube.com/watch?v=EAkQe0HBqU4
LA MEVA PETITA FABRICA DE CONTES
Autor: Bruno Gibert
Sinopsis: Aquest àlbum, inspirat en Queneau o Perec, permet a qualsevol nen crear el seu propi conte. A partir de les 21 frases que ofereix Bruno Gibert, hi ha la possibilitat de fer fins a 194 481 contes. Només cal barrejar les diferents pestanyes, i ja ho tenim. Podem fer un taller d’escriptura infantil o deixar que els nens es perdin en aquest ingent número de paraules que provoquen infinites associacions imaginatives.
ISBN: 9788496473966
Editorial: THULE EDICIONES
Any d'edició: 2008
LEER Y ESCRIBIR PARA VIVIR
Autor: Montserrat Fons
Sinopsis: En aquest llibre es presenta una planificació global de l´ensenyament i l´aprenentatge inicials de la lectura i l´escriptura, que integra: els coneixements actuals sobre què és llegir i què és escriure, la manera d´entendre com construeixen els nens el seu pensament, és a dir, com aprenen, i les diferents pràctiques educatives que s´ha demostrat que són útils per iniciar el procés d´alfabetització. Les propostes que es presenten són el fruit d'un treball d'investigació i tenen la qualitat d´haver estat experimentades directament a l´aula. Es demostra com l´ús real de la llengua escrita provoca situacions de lectura i d´escriptura que permeten aprendre a llegir i escriure amb sentit per viure- als nens i nenes d´educació infantil i els primers cursos de primària.
ISBN: 84-7827-336-0
Editorial: Graó
El MÀGIC D'OZ
Autor/a:L. Frank Baum
Sinopsis: La intenció declarada de Frank Baum en escriure El meravellós Màgic d'Oz era distraure les criatures. Per això va inventar un conte de fades modern, en el qual la fantasia i l'alegria predominen sobre les situacions desagradables i on les lliçons morals han estat substituïdes per l'entreteniment. La història de Dorothy, l'Espantaocells, el Llenyater de Llanda i el Lleó Covard, rodejats de curiosíssims personatges, és ja un clàssic indiscutible de la literatura infantil.
ISBN:9788476600795
Edició: 6
Traductor:Josep Franco
Il·lustrador:Enric Solbes
EL CRIT DE LA GAVIOTA
Autor: Emmanuelle Laborit
Sinopsis: El crit de la gavina és el testimoni d'una jove que, als vint-i anys, ha conegut ja la soledat absoluta, el dubte i la desesperació, però també la felicitat, la solidaritat i la glòria. Inicialment incomunicada amb el món exterior a causa de la seva sordesa, als set anys Emmanuelle Laborit va descobrir el llenguatge dels signes. No obstant això, en l'adolescència la seva vida semblava trontollar: al desassossec propi de l'edat es va afegir la rebel · lia contra el fet que es negava als sords la seva identitat, ja que el llenguatge dels signes estava prohibit a França a causa de la teoria que els sords podien aprendre a llegir en els llavis i parlar. L'adolescència i la primera joventut d'Emmanuelle són la història d'una lluita per subsistir en un món «diferent» i pel reconeixement dels drets dels tres milions de sords francesos, fins a aconseguir que, el 1991, s'ensenyi per fi en els centres d'educació dels sords el llenguatge dels signes.
ISBN: ISBN 9788432247378
Any d'edició: 1995
Editorial: Six barral
VEO UNA VOZ
Autor: OLIVER SACKS
Sinòpsis:sinopsis: Amb la mateixa passió i la mateixa intel · ligent curiositat amb que indagava sobre el món dels cecs al color, o els afàsics, o els afectats per encefalitis letàrgica en Despertars, Oliver Sacks s'interna ara en l'insondable silenci dels sords profunds, d'aquells que han nascut sense un dels sentits fonamentals per al coneixement, per l'articulació del llenguatge i, per tant, del pensament. Però aquest viatge al país del silenci, com tots els que emprèn Sacks, serà una jornada plena de descobriments. I el lector coneixerà així la història dels sords, els estralls que han causat els «oralistes», els defensors del llenguatge oral davant el de senyals, i sabrà de l'existència d'una comunitat que va existir durant més de dos segles a Martha 's Vineyard, Massachusetts, i on hi havia una forma de sordesa hereditària, i tots aprenien a parlar per senyals. I així, els que podien sentir eren «bilingües», i podien pensar i parlar de viva veu i també en el llenguatge de signes, i hi havia un intercanvi lliure i ple entre oients i sords. Perquè per a l'autor, el llenguatge de signes no és una mera traducció de les llengües parlades, sinó un llenguatge únic i alternatiu, tan complex, tan ric i tan efectiu per al pensament i la transmissió de la cultura com les diferents llengües dels oients
ISBN:9788433961945
ANY d'edició: 2003
Editorial: ANAGRAMA