CONTES TREBALLATS A CLASSE

 

 

EL CARTER JOLIU

 

 

Autor: Allan Ahlberg i Janet Ahlberg

 

SinopsisUna deliciosa saca de correus amb cartes de debò adreçades a coneguts personatges perquè les obris i les llegeixis. Dins del sobre adreçat als tres ossets hi trobaràs una nota de la Rinxols d'or demanant disculpes. Hi ha una circular per a la bruixa, una targeta postal per al gegant i moltes coses més. 

 

 

ISBN9788423332311

 

Lloc d'edició: Barcelona

 

EditorialDestino

 

Any d'edició1996

 

 

 

EL LEÓN QUE NO SABIA ESCRIBIR



AutorMartin Baltscheit

 

Sinopsis: El lleó no sap escriure, però això no l'importa ja que ell pot rugir i ensenyar els seus ullals i no necessita més. Però un dia coneix a una lleona molt bonica llegint un llibre. A una dama així no se la pot besar sense més, se li ha d'escriure una carta d'amor. Així doncs, el lleó va demanant que escriguin per ell al mico, al hipopòtam, al escarabat... Però el resultat no es el que espera. Perd la paciència i rugeix a la selva com escriuria ell si ho sabes fer.

 

ISBN9788496646032

 

Lloc d'edicióSalamanca

 

Editorial: Loguez 

 

Any d'edició: 2006

 

 

LUNA 

 

Autor: Antonio Rubio

 

Sinopsis: Poema visual recitable, a base de dibuixos rimats i ritmats. La lluna i el sol, tan llunyans i pròxims, es disposen com a versos i tornada en l'espai d'una pàgina. 

 

ISBN: ISBN 978-84-933759-7-3 


Lloc d'edició: Andalusia


Editorial: Kalandraka


Any d'edició: 2005

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EAkQe0HBqU4

 

 

LA MEVA PETITA FABRICA DE CONTES  

Autor: Bruno Gibert 

 

SinopsisAquest àlbum, inspirat en Queneau o Perec, permet a qualsevol nen crear el seu propi conte. A partir de les 21 frases que ofereix Bruno Gibert, hi ha la possibilitat de fer fins a 194 481 contes. Només cal barrejar les diferents pestanyes, i ja ho tenim. Podem fer un taller d’escriptura infantil o deixar que els nens es perdin en aquest ingent número de paraules que provoquen infinites associacions imaginatives.

 

ISBN: 9788496473966

 

Editorial: THULE EDICIONES

 

Any d'edició: 2008

 

 

 

LEER Y ESCRIBIR PARA VIVIR  

 

Autor: Montserrat Fons


Sinopsis: En aquest llibre es presenta una planificació global de l´ensenyament i l´aprenentatge inicials de la lectura i l´escriptura, que integra: els coneixements actuals sobre què és llegir i què és escriure, la manera d´entendre com construeixen els nens el seu pensament, és a dir, com aprenen, i les diferents pràctiques educatives que s´ha demostrat que són útils per iniciar el procés d´alfabetització. Les propostes que es presenten són el fruit d'un treball d'investigació i tenen la qualitat d´haver estat experimentades directament a l´aula. Es demostra com l´ús real de la llengua escrita provoca situacions de lectura i d´escriptura que permeten aprendre a llegir i escriure amb sentit per viure- als nens i nenes d´educació infantil i els primers cursos de primària.


ISBN: 84-7827-336-0

 

Editorial:  Graó

 

 

 

 

El MÀGIC D'OZ   

 

Autor/a:L. Frank Baum

 

SinopsisLa intenció declarada de Frank Baum en escriure El meravellós Màgic d'Oz era distraure les criatures. Per això va inventar un conte de fades modern, en el qual la fantasia i l'alegria predominen sobre les situacions desagradables i on les lliçons morals han estat substituïdes per l'entreteniment. La història de Dorothy, l'Espantaocells, el Llenyater de Llanda i el Lleó Covard, rodejats de curiosíssims personatges, és ja un clàssic indiscutible de la literatura infantil.

ISBN:9788476600795

 

Edició: 6

 

Traductor:Josep Franco

 

Il·lustrador:Enric Solbes

 


 

 

EL CRIT DE LA GAVIOTA   

 

Autor:  Emmanuelle Laborit 

Sinopsis: El crit de la gavina és el testimoni d'una jove que, als vint-i anys, ha conegut ja la soledat absoluta, el dubte i la desesperació, però també la felicitat, la solidaritat i la glòria. Inicialment incomunicada amb el món exterior a causa de la seva sordesa, als set anys Emmanuelle Laborit va descobrir el llenguatge dels signes. No obstant això, en l'adolescència la seva vida semblava trontollar: al desassossec propi de l'edat es va afegir la rebel · lia contra el fet que es negava als sords la seva identitat, ja que el llenguatge dels signes estava prohibit a França a causa de la teoria que els sords podien aprendre a llegir en els llavis i parlar. L'adolescència i la primera joventut d'Emmanuelle són la història d'una lluita per subsistir en un món «diferent» i pel reconeixement dels drets dels tres milions de sords francesos, fins a aconseguir que, el 1991, s'ensenyi per fi en els centres d'educació dels sords el llenguatge dels signes.

 

ISBN: ISBN 9788432247378

 

Any d'edició: 1995

 

Editorial: Six barral  

 

 VEO UNA VOZ   

 

Autor: OLIVER SACKS

Sinòpsis:sinopsis: Amb la mateixa passió i la mateixa intel · ligent curiositat amb que indagava sobre el món dels cecs al color, o els afàsics, o els afectats per encefalitis letàrgica en Despertars, Oliver Sacks s'interna ara en l'insondable silenci dels sords profunds, d'aquells que han nascut sense un dels sentits fonamentals per al coneixement, per l'articulació del llenguatge i, per tant, del pensament. Però aquest viatge al país del silenci, com tots els que emprèn Sacks, serà una jornada plena de descobriments. I el lector coneixerà així la història dels sords, els estralls que han causat els «oralistes», els defensors del llenguatge oral davant el de senyals, i sabrà de l'existència d'una comunitat que va existir durant més de dos segles a Martha 's Vineyard, Massachusetts, i on hi havia una forma de sordesa hereditària, i tots aprenien a parlar per senyals. I així, els que podien sentir eren «bilingües», i podien pensar i parlar de viva veu i també en el llenguatge de signes, i hi havia un intercanvi lliure i ple entre oients i sords. Perquè per a l'autor, el llenguatge de signes no és una mera traducció de les llengües parlades, sinó un llenguatge únic i alternatiu, tan complex, tan ric i tan efectiu per al pensament i la transmissió de la cultura com les diferents llengües dels oients

ISBN:9788433961945                                                                            


ANY d'edició: 2003

 

Editorial: ANAGRAMA